Zobacz również
W realiach pandemii, czajnik stanowi element w biurze który stanowić może zagrożenie, a który można wymienić bardziej higieniczną alternatywę.
Przygotowanie gorącego napoju przy pomocy czajnika, oprócz dłuższego czasu samego procesu, w realiach biurowych jest również czynnością dość mało higieniczną. Zwłaszcza w porównaniu z możliwością wykorzystania automatu sprzedającego.
Dlaczego czajnik jest elementem mało higienicznym w biurze?
Czajnik to oczywiście rozwiązanie nie zastąpione w warunkach domowych. Jednak w realiach pracy biurowej, gdzie często na niewielkiej przestrzeni pojawia się więcej osób, stanowi on pewne ryzyko.
W istocie zagrożenia nie stanowi sam czajnik, co proces przygotowywania gorącego napoju przy jego wykorzystaniu. Ponieważ czajniki wykorzystywane są od zawsze, do tej pory nie zwracano uwagi na higienę podczas ich wykorzystania.
Przygotowanie gorącego napoju przy wykorzystaniu czajnika:
- podniesienie czajnika (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- przekręcenie kranu celem nalania wody (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- wybór kubka, lub kubków (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- włączenie czajnika (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- otwarcie słoika z kawą lub herbatą (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- użycie łyżki do wsypania kawy do kubka lub włożenie ręki do słoika z torebkami herbaty (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- zamknięcie słoika z kawą lub herbatą (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- otwarcie i zamknięcie pojemnika z cukrem (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- podniesienie czajnika z gorącą wodą (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- dodanie mleka do kawy (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
- użycie łyżki w celu wymieszania napoju (kontakt z powierzchnią i zarazkami)
Każda z ww czynności obecnie stanowić może zagrożenie związane z zarażeniem się wirusem, powtarzana jest podczas przygotowywania kolejnego napoju.
Maszyna vendingowa jako higieniczna alternatywa
Automat vendingowy to wiele korzyści. Jednak w obecnych czasach jedną z najbardziej istotnych zalet jest aspekt higieniczny.
Ponieważ napój przygotowywany jest wewnątrz maszyny, znacznie ograniczony jest kontakt z powierzchniami, na których znajdować mogą się bakterie lub wirusy. Jedyny punkty dotykowe, podczas przygotowywania napoju w tym przypadku to wyświetlacz lub przyciski maszyny.
Sprzedaż gorącego napoju w automacie trwa zazwyczaj około 30 sekund, wykorzystywane są jednorazowe kubki, stanowiące obecnie najbezpieczniejszą formę naczynia w miejscu, do którego dostęp ma większa liczba ludzi.
Możliwość płatności bezdotykowych stanowi na tej płaszczyźnie również bardzo ważny atut.
Zapytaj o możliwości
Ponad 70% osób zatrudnionych we firmach, deklaruje iż dostęp do wysokiej jakości gorących napojów, stanowi ważny aspekt codziennej pracy. Ponieważ atmosfera w miejscu pracy bezpośrednio wpływa na produktywność, automaty sprzedające wnoszą realną korzyść również na tej płaszczyźnie.
Gutmat o wielu lat dostarcza rozwiązań vendingowych dla firm oraz instytucji. Firma świadczy usługi na terenie Warszawy i okolic. Nieustannie poszukujemy rozwiązań możliwie najlepiej dostosowanych do potrzeb naszych klientów.